By | 23 دی 1399

یکی از نرم افزار های امنیتی و کاربردی بسیار مهم در زمینه سرقت دستگاه های کامپیوتری و هوشمند نرم افزار Prey می باشد. نرم افزار Prey را میتوان بر روی انواع گوشی های هوشمند موبایل، کامپیوترهای دسکتاپ، لپ تاپ ها و انواع تبلت ها نصب نمود. همچنین می توان نرم افزار Prey را بر روی سیستم عامل های اندروید، آی او اس، ویندوز، مک و اوبونتو نصب نمود.

در زمان نوشتن این مقاله تعداد کاربران این نرم افزار بیش از 7 میلیون و تعداد دستگاه هایی که نرم افزار Prey روی آن نصب شده به بیش از 8 میلیون و تعداد مناطق تحت پوشش نرم افزار Prey به بیش از 230 کشور است که حتی شامل جزیره های کوچک نیز می شود.

بطور کلی استفاده های نرم افزار Prey به سه دسته تقسیم می شوند: شخصی، کاری و تحصیلی. که در ادامه به هر دو نسخه پولی و رایگان نرم افزار Prey می پردازیم.

*مراحل ثبت نام و کار با نرم افزار Prey به طور کامل در زیر شرح داده خواهد شد.

دانلود نرم افزار Prey

برای نصب نرم افزار Prey ابتدا باید آن را از طریق وبسایت نرم افزار Prey به نشانی https://preyproject.com دانلود نمایید. پس از آن باید از طریق وبسایت نرم افزار Prey (https://preyproject.com)  اقدام به ثبت نام نمایید.

برای دانلود نرم افزار Prey به قسمت پایین سایت مراجعه نمایید و بر روی دکمه DOWNLOAD کلیک کنید.

پس از آن صفحه ای باز می شود که می توان در آن بر روی پلتفرم مورد نظر خود کلیک کرده و از آن نرم افزار Prey مخصوص سیستم عامل خودتان را دانلود نمایید.

ثبت نام در سایت نرم افزار Prey

برای ثبت نام باید در وبسایت نرم افزار Prey به نشانی https://preyproject.com رفته و در صفحه اول آن بر روی دکمه سبز رنگ Get Prey کلیک کنید.

پس از آن صفحه ای ظاهر می شود که میتوانید در آن پلن مورد نظر خود را انتخاب نمایید. در سربرگ individual با پرداخت 5 تا 15 دلار(اگه Paypal دارید!!!) میتوانید از نرم افزار استفاده کنید. در  سربرگ education هم می توانید با 30 درصد تخفیف از نرم افزار Prey استفاده کنید. اما…

برای استفاده رایگان از نرم افزار Prey که مورد نظر ماست نیز می توانید در سربرگ enterprise بر روی لینک start a free trial کلیک کنید.

بعد از آن و در صفحه بعدی با پر کردن اطلاعات خود از قبیل: نام، نام خانوادگی، نام شرکت، آدرس ایمیل و رمز عبور و تیک چک باکس زیر آن بر روی دکمه آبی رنگ Start Trial کلیک کنید.

خب اکنون توانستید بصورت رایگان در سایت ثبت نام کنید.

ورود به پنل کاربری نرم افزار Prey

با کلیک بر روی لینک Login در بالای سایت وارد اکانت خود شوید. پس از ثبت نام در سایت نرم افزار Prey و نصب نرم افزار بر روی دستگاه مورد نظر حال وقت آن رسیده که دستگاه را به سایت Prey متصل نمایید. برای این کار پس از نصب نرم افزار آن را باز کرده و اطلاعاتی را که با آن ثبت نام کردید را وارد نمایید. به همین راحتی دستگاه شما در سایت نرم افزار Prey ثبت و به اکانت شما متصل شد.

*نکته: متاسفانه در نسخه رایگان نمیتوانید بیش از 3 دستگاه را به نرم افزار متصل کنید. در صورتیکه قصد دارید بیش از 3 دستگاه را به اکانت خود متصل کنید باید نسخه پولی آن را خریداری کنید.

پنل کاربری سایت نرم افزار Prey

بعد از اینکه نرم افزار Prey را بر روی تمام دستگاه های مورد نظر خود نصب کردیم و آنها را به طریقی که گفته شد به اکانت خود متصل نمودیم، اکنون وقت آن رسیده که احساس کنیم یکی از آنها را گم کرده ایم و ببینیم باید بعد از این اتفاق شوم باید چه کارهایی انجام دهیم!

وارد حساب کاربری خود بر روی سایت نرم افزار Prey می شویم. با صفحه ای مشابه زیر روبرو می شویم.

در سمت چپ لیست تمام دستگاه های متصل شده را میتوانید مشاهده کنید.

با کلیک بر روی هریک از این دستگاه ها می توانید مشخصات آن ها را مشاهده نمایید. حالا فرض کنیم یکی از این دستگاه های شما گم شده است. بر روی آن دستگاه کلیک می کنیم شما می توانید در قسمت وسط صفحه آخرین مکان(Location) دستگاه خود را مشاهده نمایید.

همچنین میتوانید بر روی دکمه قرمز رنگ Set Device to Missing کلیک کنید و دستگاه را به عنوان گم شده در نظر بگیرید که در پی آن سایت مرتبا اطلاعات مکانی و داده های دریافتی خود را از دستگاه مفقود شده طی ایمیل و پیام به شما ارسال می کند. در قسمت بالای دستگاه، مقدار شارژ کنونی دستگاه خود و نام شبکه اینترنتی که الان به آن متصل است را نشان می دهد که می تواند در پیدا کردن دستگاه شما بسیار کمک نماید.(مثلا نام هتل، رستوران، مکان گردشی خاصی و یا غیره).

شما همچنین می توانید در قسمت سمت راست، بر روی Sound Alarm کلیک کنید. بعد از تعیین آن، صدای بسیار بسیار بلندی از دستگاه شما شنیده می شود. پیشنهاد می شود آن را امتحان نکنید!

در قسمت سمت راست پنل دستگاهتان در سایت نرم افزار Prey با کلیک بر روی Send Message می توانید پیامی به دستگاه خود بفرستید که بلافاصله پس از ارسال آن، بر روی دستگاهتان نمایش داده می شود.

همچنین با رفتن به قسمت Lock Device می توانید صفحه دستگاه خود را قفل نموده و بر روی آن رمز بگذارید.

تغییر پلن اکانت نرم افزار Prey

شما همچنین می توانید با رفتن به قسمت Settings پلن خود را ارتقاء دهید.

تهیه و نگارش: علی طوافی – وبسایت it2secure.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *