By | 27 مهر 1400

این آموزش در زمینه مخفی کردن وای فای(WIFI) برای انواع مودم های TP-Link، D-Link، Shatel و Zoltrix کاربرد دارد.

غیرفعال کردن SSID یک راه خوب برای کاهش خطرات ناشی از نفوذ به شبکه می باشد. SSID یا Service Set Identifier در واقع نام شبکه وای فای شما می باشد.

برای مخفی سازی و یا پنهان کردن نام شبکه وای فای(SSID) خود ابتدا وارد پنل مدیریتی مودم شوید که نشانی آن در بیشتر مودم ها (http://192.168.1.1) می باشد که اکثرا در پشت مودم هم نوشته شده است. در صورتیکه این آدرس برای مودم شما صحیح نبود می توانید نشانی آن را در دفترچه راهنما و یا وبسایت سازنده مودم پیدا کنید.

در اینجا از شما نام کاربری و رمزعبور ورود به پنل مدیریتی مودم را درخواست می کند. اگر نام کاربری و رمزعبور خود را قبلا تغییر نداده باشید هر دو admin می باشد که اصولا پشت مودم وای فای شما هم درج شده است.

در مودم های قدیمی تر بر روی برگه Advanced کلیک کنید. سپس از قسمت سمت چپ بر روی Advanced Wireless کلیک نمایید.

از قسمت Broadcast SSID روی Disable کلیک نمایید. برای ذخیره تغییرات انجام شده بر روی Apply Changes کلیک نمایید.

در مودم های سری جدید پس از وارد شدن به پنل مدیریتی مودم طبق روال بالا، باید بر روی زبانه Basic کلیک نمایید و از قسمت سمت چپ بر روی Wireless کلیک کنید. سپس کنار نام شبکه(SSID) گزینه Hide SSID را انتخاب کنید و بر روی Save کلیک نمایید.

اکنون هنگامی که شبکه های بی سیم موجود را اسکن می کنید، SSID روی دستگاه شما نمایش داده نمی شود و برای اتصال به شبکه باید اطلاعات شبکه را به صورت دستی وارد کنید.

نکته مهم: برای اتصال به شبکه ای که قبلا مخفی شده است باید به تنظیمات Wireless گوشی موبایل خود بروید و گزینه other را انتخاب کنید تا به صورت دستی اطلاعات شبکه از جمله SSID و گذرواژه را وارد کنید.

برای اتصال به شبکه های مخفی شده در لپ تاپ خود نیز باید در قسمت شبکه های بی سیم در پایین صفحه کنار ساعت سیستم کلیک نموده و وارد Hidden Network شوید. سپس نام شبکه(SSID) و رمز عبور خود را وارد کنید.

توجه: در اتصال های بعدی دستگاه SSID پنهان را به خاطر می آورد و بدون اینکه نیاز باشد دوباره اطلاعات شبکه را وارد کنید به طور خودکار به این شبکه می پیوندد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *