By | 17 اسفند 1402
مانیتورینگ شبکه

مانیتورینگ شبکه یا Network Monitoring چیست؟

مانیتورینگ شبکه یا Network Monitoring به معنای پایش شبکه می باشد و امروزه این فرآیند یکی از مهمترین فعالیت های حساس یک تیم فناوری اطلاعات در یک سازمان محسوب می شود که به تنهایی می تواند باعث بالا رفتن کارایی سرویس ها و صرفه جویی در هزینه و کیفیت شبکه شود.

یک سیستم مانیتورینگ شبکه تمامی شبکه داخلی شما را برای پیدا کردن مشکلات پایش می کند ، این سیستم می تواند به شما کمک کند میزان دانلود (ترافیک شبکه) و استفاده از اینترنت را بدانید.

بصورت کلی شما می توانید با داشتن یک سیستم مانیتورینگ شبکه قوی از تمامی اتفاقاتی که در شبکه رخ می دهد چه از لحاظ نرم افزاری و چه سخت افزاری آگاه شوید.

continuous security monitoring  راه‌ حلی است که نظارت بر امنیت را در میان منابع مختلف، به حالت خودکار درمی‌آورد. همچنین راه‌حل‌های نظارت مداوم امنیت،real-time views در وضع امنیتی یک سازمان، نظارت مداوم بر تهدیدهای سایبری، پیکربندی نادرست امنیتی یا سایر آسیب‌پذیری‌ها را فراهم می‌کند.

مانیتورینگ شبکه

continuous security monitoring  امروزه اهمیت زیادی دارد زیرا سازمان‌ها برای تکمیل فرایندهای کلیدی کسب و کار و تراکنش‌ها به فناوری و داده‌ها وابسته هستند. همچنین شرکت‌ها تعداد بیشتری پیمانکار مستقل و کارمندان دورکار دارند که سطح حمله‌شان را افزایش می‌دهند و برای از دست رفتن داده‌ها کانال‌هایی اضافه می‌کنند.

شرکت‌ها ممکن است سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ای داشته باشند اما کارمندان کماکان از برنامه‌های کاربردی و دستگاه‌هایی که تأیید نشده‌اند و داده‌ها را در معرض ریسک قرار می‌دهند، استفاده کنند.

مانیتورینگ شبکه

continuous security monitoring شامل:

  • Constant monitoring of vulnerability
  • Misconfiguration
  • Anti-Malware protection
  • Path deployment
  • Monitoring of device
  • Configurations and statistics with SNMP

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *