By | 28 دی 1399

یکی از مهمترین قسمت های کامپیوتر که معمولا ضعف و یا کمبود آن باعث کاهش سرعت کامپیوتر و کند شدن آن می گردد RAM می باشد.RAM  یا Random-Access Memory حافظه ای با دسترسی تصادفی و ذخیره سازی داده هاست که اجازه می دهد فایل ها در مدت زمان کوتاه نوشته و خوانده شوند. به منظور ارتقاء RAM می بایستی برای آن هزینه پرداخت کنید اما راه حلی هم وجود دارد که اگر به یکی از فلش دیسک های خود احتیاج ندارید می توانید از آن به عنوان RAM استفاده کنید.

برای استفاده از فلش به عنوان RAM بایستی یکسری شرایط را فلشتان داشته باشد. ازجمله:

  • پشتیبانی از USB 2.0
  • حداقل فضا 256MB
  • سرعت دسترسی 1m/s
  • NTFS(حداکثر 32GB) و FAT(حداکثر 4GB)

برای این کار 2 روش وجود دارد که با کمک تصاویر برای شما توضیح می دهیم.

روش اول: فلش خود را به کامپیوتر متصل کنید. به قسمت درایو ها بروید و بر روی درایو فلش خود کلیک راست و گزینه Properties را انتخاب کنید. از میان برگه های پنجره باز شده بر روی تب ReadyBoost کلیک کنید. سپس بر روی Use This Device کلیک کنید و از قسمت پایین آن مقدار فضای تعیین شده خود برای اختصاص دادن به فضای RAM را انتخاب کنید و بر روی OK کلیک نمایید.

پس از اتمام کار حتما سیستم خود را ریستارت کنید تا تنظیمات اعمال شوند.

روش دوم: فلش خود را به کامپیوتر متصل کنید. بر روی Computer کلیک راست کرده و بر روی Properties کلیک نمایید. سپس از قسمت کناری بر روی لینک Advanced System Settings کلیک کنید. در پنجره ای که باز می شود وارد تب Advanced شده و  از قسمت Performance بر روی Settings کلیک کنید.

در پنجره باز شده مجددا وارد تب Advanced شده و در قسمت Virtual Memory بر روی دکمه Change کلیک کنید.

حال باید تیک گزینه Automatically manage paging file size for all drives را بردارید سپس در لیست پایین آن بر روی درایو فلش کلیک کنید و از قسمت Custom size فضای مورد نظرتان را وارد نمایید. سپس Set را بزنید و بر روی OK کلیک نمایید.

پس از اتمام کار حتما سیستم خود را ریستارت کنید تا تنظیمات اعمال شوند.

One Reply to “استفاده از فلش دیسک به عنوان رم”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *